O godziie 11 tata wszedl do wody i postanowil przeplynac na druga stronę,jeziora którego szerokość wynosi 760m.Tata pływa z prędkością 38m/min.Po 10-minutowej przerwie na drugim brzegu popłynął z powrotem,po czym wyszedł z wody.Która była wtedy godzina?

2

Odpowiedzi

2010-03-25T12:51:28+01:00
2×760m=1520=długosc trasy
v=38m/min
s=1520m
t=s:v
t=1520m:38m/min
t=40minut płynął
10minut=odpoczynek
godz. 11,00+40min+10min=11,50 wyszedł z wody
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T12:55:47+01:00
760m:38m/min=20min tyle płynie w jedną stronę
20min+10min=30 min tyle płnie w jedną stronę +przerwa 10min
30min+20min=50min tyle płnie w obie strony z przerwą
11:00+50min=11:50 -godzina o której wrócił

Odp: KIedy tata wyszedł z wody, była godzina 11:50
1 5 1