Odpowiedzi

2010-03-25T13:08:39+01:00
Ponieważ siła grawitacji w orbicie jest parokrotnie mniejsza niż na Ziemi, i w orbicie kosmonauci 'latają' i nie mogą, albo robią to z trudem, dotknąć stopami ziemi.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T13:20:16+01:00
Stan nieważkości powoduje zmianę sygnałów docierających z zewnątrz. Narząd
przedsionkowy przestaje rejestrować pochylenia głowy w dół, kończyny tracą ciężar receptory dotyku i nacisku w stopach i stawach skokowych przestają sygnalizować przyciąganie w dół. Te oraz inne zmiany sprawiają złudzenia wzrokowo-orientacyjne i uczucia odwróconej pozycji. Brak innych ważnych sygnałów zmysłowych także wprowadza w błąd nasz mózg.
1 1 1