Odpowiedzi

2010-03-25T13:23:33+01:00
V=4/3πr³
36πdm³-=4/3πr³/:4/3π
r³=36:4/3
r³=27
r=3dm

p=4πr²
36πdm²=4πr²/:4π
r²=36:4
r²=9
r=3dm
promienie są jednakowe
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T13:25:57+01:00
Jedna z kul ma OBJETOSC rowna 36πdm³ , a druga POWIERZCHNIE 36πdm² . ktora z tych kul ma wiekszy promien ?

V1=36πdm³
V1=4/3πr1³

4/3πr1³=36π /*3/4

r1³=36π *3/4π
r1³=27
r1=3 dm

P=36πdm²
P=4πr2²
4πr2²=36π /:4π
r2²=36π/4π
r2²=9
r2=3 dm
są takie same promienie
2010-03-25T13:28:24+01:00
V = 4,19 r1³
P = 12,6 r2²
r1 = pierwiastek tzreciego stopnia z 36*3,14/4,19
r2 = pierwiastek kwadratowy z 36*3,14/12,6

r2 = 3 dm
r1 = 3 dm
Promienie są takie same.