Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T13:28:18+01:00
R koła opisanego =⅔a√3:2=a√3:3
r koła wpisanego=⅓a√3:2=a√3:6

a√3:3:a√3:6=2
skala k=2
skala pól=k²=2²=4
pole koła opisanego jest 4 razy wieksze od pola koła wpisanego
45 4 45
2010-03-25T13:28:24+01:00
Ile razy pole koła opisanego na trójkącie równobocznym jest większe od pola koła wpisanego w ten trójkąt?

r-promień okręgu wpisanego
R-promień okręgu 0pisanego

r=1/3h
R=2/3h
czyli R=2r
więc pole koła opisanego jest 2²(czyli 4) razy większe od pola koła wpisanego
17 3 17