Odpowiedzi

2010-03-25T13:46:48+01:00
-masyw górski położony w południowo-wschodniej Polsce, w centralnej części Wyżyny Kieleckiej. Obok Sudetów jedno z najstarszych pasm górskich w Polsce
-Nazwa gór pochodzi od relikwii Krzyża Świętego
-Charakterystyczne dla krajobrazu najwyższych partii Gór Świętokrzyskich są strome stoki, głęboko wcięte doliny
-Góry Świętokrzyskie porośnięte są lasami jodłowymi i bukowymi
- Na ich terenie wytyczono Świętokrzyski Park Narodowy.
-W przeszłości na terenie Gór Świętokrzyskich znajdowały się ośrodki górnictwa rud żelaza, ołowiu i miedzi.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T13:51:58+01:00
-masyw położony w centralnej części Wyżyny Kieleckiej
-powstały w czasie kaledońskich ruchów górotwórczych
-najwyższy szczyt to Łysica
-na terenie Gór Świętokrzyskich znajduje sie Świętokrzyski Park Narodowy
-uważane są za najstarsze polskie góry
-najczęściej występują lasy jodłowo bukowe