Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-25T13:57:12+01:00
1. Oblicz masę:
a) 0,01 mola sacharozy C12H22O11


m= 342g/mol

1 mol - 342g
0,01mola - x
x = 3,42g

Odp. Masa 0,01mola sachozy wynosi 3,42g

b) 0,5 mola magnezu

m=24g/mol

1 mol - 24g
0,5 mola - x
x = 12g

Odp. Masa 0,5mola magnezu wynosi 12g



2. Oblicz jaką liczbę moli stanowi

a) 36g wody

m=18g/mol

18g - 1 mol
36g - x
x=2mole

Odp. 26g wody stanowi 2 mole

b) 12g wodoru cząsteczkowego

m=2g/mol

12g - x
2 g -1 mol
x = 6 moli

Odp. 12g wodoru stanowi 6 moli

c) 3,2g tlenu cząsteczkowego

m=32g/mol

32g - 1 mol
3,2g - x
x=0,1 mola

Odp. 32g tlenu stanowi 0,1 mola
Mam nadzieje,że pomogłam.Jeżeli będziesz mieć jakieś wątpiwości napisz do mnie wiadomość.Odpowiem
2010-03-25T14:12:24+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1. Oblicz masę:
a) 0,01 mola sacharozy C12H22O11
mC12H22O11=342u
342g C12H22O11--------1mol
xg C12H22O11-----------0,01mola
x=3,42g C12H22O11

b) 0,5 mola magnezu
mMg=24u
24g Mg------1mol
xg Mg-------0,5mola
x=12g Mg

2. Oblicz jaką liczbę moli stanowi
a) 36g wody
mH2O=18u
18g H2O-------1mol
36g H2O-------xmoli
x=2mole

b) 12g wodoru cząsteczkowego
mH2=2u
2g H2----------1mol
12g H2---------xmoli
x=6moli

c) 3,2g tlenu cząsteczkowego
mO2=32u
32g O2---------1mol
3,2g O2--------xmoli
x=0,1mola
1 5 1