Odpowiedzi

2010-03-25T17:56:37+01:00
Zad. 1
Dziedzina: x∈R
Dziedzina: x∈R
Zad. 2
a)
y= 0 <=> x = 1/3
Przecięcie z osią OY: y = 1
b)
y = 0 <=> x = 3 lub x = 0
Przecięcie z osią OY: y = 0
zad 3
Załącznik
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T18:30:57+01:00
ZADANIE 1

Wyznacz dziedzinę funkcji
a) y= 2x+1
b) y= √2-x

A) 2x+1≠0
2x≠-1
x≠-½ D∈R-{-½}

B) √2-x≠0
x≠√2 D∈R-{√2}


Zadanie 2

Wyzancz miejsce zerowe i punkt przecięcia wykresu z osią Y

a) y=1-3x
b) y=x²-3x


a) 0=1-3x
3x=1
x=⅓

b) 0=x²-3x
0=x(x-3)
x-3=0 ∨ x=0
x=3 ∨ x=0

Zadanie 3 w załączniku