1.Ile cementu zuzyto na wykonanie 64 betonowych slupkow ogrodzeniowych?Slupek ma ksztalt prostopadloscianu o wymiarach 0.1 m,0,15m i 0,8m.Na 1m³ betonu potrzeba 250 kg cementu.

2.Ile rolek tapety potrzeba na wytapetowanie scian pokoju o wymiarach :dlugosci 4,8 m ,szerokosci 3 1/2 m oraz wysokosci 2,6 m jezeli 1 rolka zawiera 11m² tepety?

3.Oblicz objetosc i pole powierzchni calkowitej graniastoslupa prawidlowego trojkatnego ,w ktorym krawedz podstawy rowna sie 5 m ,a wysokosc bryly 9m.Wysokosc trojkata rownobocznego stanowi 0,866 jego boku (z dokladnoscia do 0.01)Wynik podaj z dwiema cyframi po przecinku.

4.Krawedz boczna graniastoslupa rowna jest 7,5 cm .Podstawa jest trojkat prostokatny rownoramienny ,ktorego kazda z przyprostokatnych rowna jest 25mm.Oblicz objetosc graniastoslupa

5.Krawedz boczna granistoslupa rowna jest 1,25m.Podstawa jest trapez rownoramienny o podstawach 30 cm i 50 cm oraz wysokosci 40cm.Oblicz objetosc graniastoslupa.Wynik podaj w m³

Bardzo prosze o rozwiazanie ze wszystkimi mozliwymi odpowiedziami!! :D a napewno sie kiedys odzwdziecze :)

2

Odpowiedzi

2010-03-25T14:41:19+01:00
1
10cm*15cm*80cm=12000=120= 1,2m szescienne.
1,2*64=76.8m sześciennych
76.8 * 250=19200kg
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T14:44:43+01:00
1) v=0,1*0,15*0,8=0,012m3( metr sześcienny)
0,012m3*64=0,768m3

1m3 = 250kg (proporcja)
0,768m3 = x

0,768*250
x= 1 = 192 kg

Odp: na 64 słupki potrzeba 192kg betonu.
5 5 5