Odpowiedzi

2010-03-25T14:07:45+01:00
A) 2x-6≤4
2x≤10
x≤5
b)6-x≤14
-x≤8
x≥ -8
c)3x+5>4
3x> -1
x>-⅓
d)2x+2<4x
-2x<-2
x>1
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T14:08:57+01:00
A)
2(x-3) ≤ 4
2x-6 ≤ 4
2x ≤ 4+6
2x ≤ 10 |:2
x ≤ 5

b)
(6-x):2 ≤ 7 |*2
6-x ≤ 14
-x ≤ 14-6
-x ≤ 8 |:(-1)
x ≥ -8

c)
½(3x+5) > 2 |*2
3x+5 > 4
3x > 4-5
3x > -1 |:3
x > -1/3

d)
2(x+1) < 4x |:2
x+1 < 2x
1 < 2x-x
1 < x
x > 1
2010-03-25T14:09:18+01:00
A) 2(x-3)≤4
2x-6 ≤ 4 /+6
2x ≤ 10 /;5
x ≤ 5


b) (6-x)÷2≤7
3-1/2x ≤ 7 /-7 +1/2x
-4 ≤ 0,5x /:0,5
-8 ≤ x


c) (jedna druga)½(3x+5) >2
1,5x + 2,5 > 2 /-2,5
1,5x > -0,5
x > -1/3


d) 2(x+1)<4x
2x+2 < 4x /-2x
2 < 2x
1 < x