Ile najmniej kg farby należy kupić do pomalowania ścian pokoju o wysokości 2,4m, którego prostokątna podłoga ma wymiary 3 mx 2,5 m? Na pomalowanie 1 m kwadratowy(taka mała liczba dwójka nad 1) potrzeba średnio 0,2 kg farby.
prosze pomocy!!!
nie umiem tego . ;/

2

Odpowiedzi

2010-03-25T14:13:06+01:00
Pś1=2,4*2,5=6 m²
Pś2=2,4*3=14,4 m²

6*2+14,4*2=12+28,8=40,8 m² ----Pole całkowite ścian

1m² - 0,2 kg
40,8m²-x

x=(40,8*0,2):1=8,16

na pomalowanie tych ścian potrzeba 8,16 kg farby
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T14:15:35+01:00
Dane:
h-2,4m
a-3m
b-2,5m
1m² - 0,2 kg farby

P= 2*a*h + 2 * b * h
P=2 * 3m * 2,4m + 2* 2,5m * 2,4m
P = 14,4m² + 12m²
P = 26,4m²

1m²=0,2kg
26,4m²=x
x= (26,4m²*0,2kg) : 1m²= 5,28kg

odp. Potrzeba 5,28kg farby.