Zadanie jest z podręcznika matematyka z plusem 2 gimnazjum nowa wersja.
Zad.5 przykłady a i b
Oblicz wysokości trójkąta równobocznego o boku
a) 12
b) 5
Zad.6
Oblicz pole trójkąta równobocznego o boku:
a) 8 cm
b) 10cm
c) 5 √2 cm
Zad. 8 str140
Oblicz pole i obwód narysowanego pięciokąta zbudowanego z czterech trójkątów równobocznych.
Zad. 11 Oblicz pole zacieniowanej figury.
Zad.1 str 143 przykłady b i c
Z góry dziękuje ;***
PILNE

2

Odpowiedzi

2010-03-25T14:14:46+01:00
Zad 5.
h=a√3/2
a)6√3
b)5√3/2
Zad 6.
P=a²√3/4
a)P=64√3/4=16√3
b)P=25√3
c)P=25√3/2
Tylko tyle bo nie mam podręcznika(dasz załączniki to rozwiąże)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T14:39:28+01:00
Zad.5
a) a=12
h=12√3/2 / - kreska ułamkowa
h=6√3
B) a=5
h=5√3/2
zad.6
a) a=8
p=a²√3/4 / - kreska ułamkowa
p=8²√3/4
p=64√3/4
p=16√3

b)a=10
p=10²√3/4 / - kreska ułamkowa
p=100√3/4
p=25√3

c)a=5√2
p=(5√2)² *√3/4 / - kreska ułamkowa
p=50√3/4
p=25√3/2

zad 8
Opisz sobie krótsze boki jako a, a te dwa dłuższe jako2a.
h=1
h=a√3/2 / - kreska ułamkowa
a√3/2=1
a√3=2
a=2/√3 /- kreska ułamkowa
a=2√3/3

L= 7a=7*2√3/3=14√3/3 / - kreska ułamkowa

p=7*a²√3/4 / - kreska ułamkowa
p=7*(2/√3)² * √3/4
p=7* 4/3*√3/4
p=7√3/3

zad. 11
60⁰:360⁰=1/6 koła to wycinek / - kreska ułamkowa
Pole odcinka= pole wycinka-poletrójkata
P odcinka=1/6π*6²-6²√3/4 / - kreska ułamkowa
P odcinka=6π-36√3/4
p=6π-9√3

Zad 1 str. 143
B) L=√3/2+√3/2+√6/2
l=2*√3/2+√6/2
l=√3+√6/2

c) 4=a√2
czyli przyprostokątne mają 2√2

l=2*2√2+4
l=4√2+4

:)
2 3 2