Pole trójkąta równoramiennego wynosi 48 cm kwadratowych, a jego ramię ma długośc 10cm. Wysokośc opuszczonego na ramię trójkąta jest równa ; (wiem , że ma byc c , gdyż sprawdziłem w książce , ale potrzebuje obliczeń )
wyjśc ma 9,6cm
prosze o obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-03-25T14:34:49+01:00
P=48cm²
c=10cm
pole=½ch
48=½×10h
h=48:5
h=9,6cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T14:35:57+01:00
P=½*a*H
P=48cm²
a=10cm

48cm²=½*10cm*H
48cm²=5cm*H [:5cm (dzielisz obustronnie przez 5cm)
9,6cm=H

1 5 1