Zad. 1 Obilicz objętość prostopadłościanu o wymiarach 1cm x 2½cm x 7cm ile wynosi ?
Zad. 2 oblicz ile litrów mleka zmieści się w zborniku o pojemności 1,3 m3 ?
Zad.3 Krawędz podstawy graniastosłupa prostego o podstawie rombu ma długość 2m , a krawędz boczna 6m. Jaka łączna długość wszystkich krawędzi tego graniastosłupa jest równa ?\
Dziękuje z góry i potrzebuje do tego oliczenia ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T14:39:33+01:00
1]
a=1cm
b=2½cm=2,5cm
c=7cm
v=abc=1×2,5×7=17,5cm³
2]
1litr=1dm³
1m³=1 000dm³
1,3m³=1,3×1 000=1300dm³
zmiesci sie 1300 litrów mleka
3]
krawędi podstawy jest 8
kazda po 2m
czyli długość krawędzi podstaw=8×2=16m
krawedzie boczne są 4
kazda po 6m
łącznie=4×6=24m

razem:24+16=40m
2010-03-25T14:40:33+01:00
1. 1cm*2,5cm*7cm=17,5cm3

1litr=1dm³
1m³=1 000dm³
1,3m³=1,3×1 000=1300dm³
zmiesci sie 1300 litrów mleka
3]
krawędi podstawy jest 8
kazda po 2m
czyli długość krawędzi podstaw=8×2=16m
krawedzie boczne są 4
kazda po 6m
łącznie=4×6=24m

razem:24+16=40m