Potrzebuje pomocy!
1.opisz za pomocą równania zależność między wielkościami przedstawionymi w zdaniu:
przyklad: za 5 jednakowych pilek i 4 rakiety do tenisa zaplacono 200 zl.
x= cena pilek
y= cena rakiet
5x + 4y = 200
a) dwumetrową tasiemkę pocięto na wstążki długości 20 cm i 15 cm
b) 30 l wody rozlano do butelek o pojemności 2 l i 1,5 l.

z gory dzieki za pomoc :)

2

Odpowiedzi

2010-03-25T14:45:28+01:00
A)Na cm wszystko zamienamy
x-dłuższe wstążki
y-krótsze
20x+12x=200
b)
x-liczba 2 butelek
y-liczba 1,5l
2x+1,5y=30
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T14:49:44+01:00
A) x- ilość wstążek 20cm
y- ilość wstażek 15cm

20x + 15y = 200

200 poniewaz 2m = 200cm

b) x - ilosc butelek o poj. 2l
y - ilosc butelek o poj 1.5l

2x + 1,5y = 30
3 3 3