3 x (3^8 :3^10)
______________ = ?
3^-2 : 3

2.
Adam i jego tata mają razem 45 lat. Gdy urodził się Adam, jego tata miał 25 lat. Ile lat ma adam, a ile jego tata?

3. -4^0 + 9/4 x 6 -3 : 1,5

Za udzielenie odpowiedzi to wszystkich zadan daje "najlepszy"!

2

Odpowiedzi

2010-03-25T15:13:11+01:00
1)
3 x (3^8 :3^10) 3×3⁻² 3⁻¹
______________ = _______=_________=3²
3^-2 : 3 3⁻³ 3⁻³

2)a-wiek adama
t-wiek taty
a+t=45
t=a+25

2a+25=45
a=10
t=35

3) -4^0 + 9/4 x 6 -3 : 1,5= 1+13,5-2=12,5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:21:12+01:00
3 x (3^8 :3^10)
______________ = 3(3^-2)/3^-2:3=1/3:1/27=9
3^-2 : 3

2. x-wiek taty
y-wiek matki

x+2=45
x=y+25

y+25+y=45
x=y+25

2y+25=45 I-25
x=y+25

2y=20 I:2
x=y+25

y=10
x=10+25

y=10
x=35

3. -4^0 + 9/4 x 6 -3 : 1,5=-1+13.5-2=10.5