Ile kosztują dropsy w sklepiku jeżeli Piotrek miał 4,50zł i z tej kwoty kupił 2 dropsy, pożyczył Tomkowi 0,80zł. Za resztę chciał kupić jeszcze jednego dropsa ale zabrakło mu 20gr.

5 pisaków kosztowało 9 zł. Pisak niebieski kosztował 2zł, a czarny 1,50zł. Ile kupiono pisaków każdego koloru?.

2

Odpowiedzi

2010-03-25T15:14:01+01:00
X- cen dropsa
4,5=2x +0,8 + x - 0,2
3x=3,9
x=1,3 zł


2x+ 1,5y=9
x=3
y=2
x+y=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:18:58+01:00
1. ile kosztują dropsy w sklepiku jeżeli Piotrek miał 4,50zł i z tej kwoty kupił 2 dropsy, pożyczył Tomkowi 0,80zł. Za resztę chciał kupić jeszcze jednego dropsa ale zabrakło mu 20gr.

x - cena dropsa

4,50 = 2x + 0,80 +x - 0,2
4,50 = 3x + 0,6
4,50 - 0,6 = 3x
3x = 3,9 || /3
x = 1,3

2. 5 pisaków kosztowało 9 zł. Pisak niebieski kosztował 2zł, a czarny 1,50zł. Ile kupiono pisaków każdego koloru?.

Pisak niebieski
n= 2zl
x - ilosc pisakow niebieskich

pisak czarny
c=1,50
y - ilosc pisakow czarnych

9= 2x + 1,50y
1 5 1