Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:13:54+01:00
Chlorek wapnia CaCl2

M CaCl2 = 40 + 35,5 * 2 = 40 + 70 = 110 u

% Ca = 40/110 * 100 % = 36 %
% Cl = 70/110 * 100 % = 64 %

stosunek masowy wapnia do chloru
40 : 70
4 : 7
12 4 12
2010-03-25T15:14:14+01:00
Odp.
CaCl2-chlorek wapnia;
M CaCl2=40[g/mol]+2*35[g/mol]=40[g/mol]+70[g/mol]=110[g/mol];
%Ca=(40*100%)/110=36,4%;
%Cl=(70*100%)/110=63,6%.
6 3 6