Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T17:43:28+01:00
C=a-3
c=b+3
a-3=b+3
a=b+6

obw=a+b+2c=20
a+b+2(a-3)=20
a+b+2a-6=20
układ równań
3a+b=26
a=b+6

3(b+6)+b=26
3b+18+b=26
4b=8
b=2cm

a=b+6=2+6=8cm
c=b+3=2+3=5cm

z tw pitagorasa
x=(8-2)/2=3cm
x²+h²=c²
3²+h²=5²
h²=25-9
h²=16
h=4cm

P=[(a+b)*h]/2
P=[(2+8)*4]/2
P=10*4/2=20cm²

a-dłuższa podstawa
b-krótsza podstawa
c-ramię
h-wysokość
2009-10-29T17:47:34+01:00
X -długośc ramion tego trapezu
a -długość krótszej podstawy tego trapezu
b -długość dłuższej podstawy tego trapezu
h -wysokość tego trapezu

a=x-3
b=x+3
Obwód = 20 cm
20=x+x+(x+3)+(x-3)
20=4x /:4
5=x
ramiona mają po 5 cm
a=x-3=5-3=2
b=x+3=5+3=8
Z twierdzenia Pitagorasa wynika, że wysokość ma 4 cm. Mozna to też policzyć przy użyciu trójkąta pitagorejskiego.

Pole trapezu liczymy ze wzoru: a plus b przez 2 razy h
Pole tego trapezu równa się: 2 plus 8 przez 2 razy 4
P=20 cm₂

Odpowiedź: Pole tego trapezu wynosi 20 cm².

PS. nie zapomnij o rysunku i jednostkach ;)