Odpowiedzi

2010-03-25T15:09:56+01:00
Zbudowany z dwóch przewodnikow rozdzielonych izolatorem, jego zadaniem jest gromadzenie prądu. jego pojemnosc jest wyrazana w Faradach
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:10:17+01:00
1) Co to są kondensatory?
Kondensatory są to elementy elektryczne, których podstawowym parametrem użytkowym jest pojemność C wyrażana w faradach (F). Kondensator stanowi układ co najmniej dwóch elektrod wykonanych z materiału przewodzącego (metalu) odizolowanych od siebie dielektrykiem.
Oznaczenia schematowe kondensatorów:
a) kondensator stały, b) kondensator elektrolityczny, c) kondensator zmienny , d) kondensator dostrojczy
Pojemność kondensatora określają przenikalnośc elektryczna, oraz rozmiary (grubość i powierzchnia) materiału dielektrycznego wypełniającego przestrzeń między elektrodami przewodzącymi.
1 5 1