Zad 1.
dłuższa wskazówka pewnego zegara ma 8 cm. Oblicz , jaką drogę pokonuje koniec tej wskazówki w ciągu :
a) godziny ;
b) doby ;
c) kwadransu ;
d) 45 minut .

zadanie 2 .
Przyjmując , że południki są półokręgami i długości 20 tysięcy kilometrów, oblicz, jak daleko jest do środka Ziemi. Wykonaj obliczenia na kalkulatorze, przyjmując różne zaokrąglenia liczby π :
π ≈ 3,14
π ≈ 3,141
π ≈ 3,1416

z góry dziekuje za odpowiedzi :)
pzdr :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T17:15:54+01:00
Zad 1
obwod = 2 pi * r

r = 8

a) 2 pi * 8 = 16 pi = 16 * 3,14 -50,24 cm
b) 50,24 * 24 = 1301, 76 cm
c) 50,24 : 4 = 12,56 cm
d) 12,56 * 3 = 37,68 cm

zad2

eee nie rozumiem go nawet .
2009-10-29T17:33:21+01:00
R=8cm długość koła=2πr l-długość koła

s=l

a)

1h

l=2π8
l=16π l≈50.24cm

b)

doba

l=24×2πr
l=48π8
l=384π
l≈1205.76 cm

D)
45 minut

l=¾×2πr
l=1,5π8
l=12π
l≈37,68 cm

c) kwadransu

l=¼×2πr
l=¼×16π
l=4π
l≈12,56

ZADANIE 2

l-długość okręgu szukane r=?
½l=20000 km

l=2πr /:2π π≈3.14
r= l : 2π
r=20000 : 6.28
r≈6369.426 km

π≈3.141

r=20000 : 3.141
r≈6367.399km

π ≈ 3,1416

r=20000 : 3,1416
r≈6366.183 km

pozdrawiam Pepo ;]
2 3 2