Gdy zmieszamy błekit paryski z czerwienią cynobrową w ten sposób,że farby niebieskiej będzie 1,5 razy więcej niż czerwonej, to otrzymamy farbe koloru ultramaryna.Ile należy wziąć kilogramów błekitu,a ile czerwieni , aby otzrymać 1,5 kg ultramaryny?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:32:52+01:00

czerwona farba - x = 0,6kg
niebieska farba - 1,5x = 0,9kg
ultramaryna - 1,5 kg
x+1,5x= 2,5x

2,5x= 1,5 kg /:2,5
x= 0,6

1,5x= 1,5*0,6=0,9

Odp : Trzeba wziąć 0,6 czerwieni i 0,9kg błękitu.

Proszę o naj :D


4 4 4
2010-03-25T15:34:59+01:00
F.czerwona=x
f. niebieska= 1,5x

x+1,5x=1,5 kg
2,5x=1,5 kg :2,5
x=0,6