Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:33:00+01:00
(30+30x1/5 x10):2= 36x10:2=360:2=180cm2
2010-03-25T15:36:17+01:00
P=kreska ułamkowa i w liczniku a+b w mianowniku 2 i to wszystko *h
P=kreska ułamkowa i w liczniku 30+1/5 w mianowniku 2 to wszystko *10
wynik=2 i 2/3
1 1 1
2010-03-25T15:58:47+01:00
A-30m-dłuższa podstawa
b-30m-⅕*30m=30m-6m=24m-krótsza podstawa
h=10m
P=(a+b):2*h
P=(30m+24m):2*10m
P=54m:2*10m
P=27m*10m
P=270m²

odp.pole trapezu wynosi 270m²