Odpowiedzi

2010-03-25T15:45:16+01:00
Dane
H=6cm
Możemy zrobić sobie trójkat równoboczny o wysokości rownej H
(boki tego trójkata będa wysokościami trójkątów równobocznych tworzacych czworościan;h-wysokość trójkąta równobocznego i jednocześnie bok trójkąta w którym wysokość= H)
H=h√3/2
h=2√3/3
a-krawędz czworościanu
h=a√3/2
a=4/3

Pc=a²√3
Pc=16√3/9cm²

V=a³√2/12
V=16√2/81cm³


2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:50:55+01:00