Do rozwiązania dwa zadania.Daję Naj!!!

Zad 6
b) Ile waży 30m miedzianego drutu o średnicy przekroju 2mm?(1cm³ miedzi waży 8,96g).

d) Ołówek ma długośc 16cm, a średnica grafitu wynosi 2mm.Ile waży grafit w ołówku? (1cm³ grafitu waży 2,3g)

Zad 7
W garnku o średnicy 20 cm i wysokości 10 cm woda sięga do wysokości 6cm.Czy woda wyleje się z garnka,gdy włozymy do niego sześcienną kostkę ze stali o krawędzi 10cm?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:50:13+01:00
B)H=30cm=3000cm
śr=2mm=0,2cm
r=0,1cm
v=∏r²*H
v=∏(0,1cm)²*3000cm
v=0,01cm²*3000cm
v=30∏cm³
30cm³*3,14=94,32
94,2*8,96=844g
d)śr=2mm=0,2cm
H=16
r=0,1cm
v=∏r²*H
v=∏(0,1cm)²*16
v=0,1cm∏*16cm
v=0,16cm³*3,14=0,50
0,50*2,3=1,1g
2010-03-25T16:20:12+01:00
Zad 6
b)
P=πr^2
P=π12
P=π1=1 * 3,14=3,14mm
V=πr2*H
V=0,314cm * 3000=942cm3
942:8,96≈105g
d)
P=πr2
P=π12
P=3,14mm=0,314cm
V=0,314*16≈5cm3
5cm3=5g.
Zadania 7 nie umiem nie chce Cie wprowadzać w błąd. Sorki!!