Pociąg składający się z lokomotywy i 12 jednakowych wagonów ma 102m długości. Każdy wagon jest o 2 m dłuższy od lokomotywy.Jaką długość ma lokomotywa , a jaką wagon?
x - długość lokomotywy
- długość wagonu
- długość 12 wagonów
Proszę o szybką pomoc!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:58:58+01:00
X - długość lokomotywy
x+2 - długość jednego wagonu
(x+2)*12 - długość 12 wagonów

(x+2)*12+x=102
12x+24+x=102/-24
12x+x=78
13x=78/:13
x=6m.

6m-2m=4m -długość lokomotywy

Odp: Długość wagonu wynosi 6m, a lokomotywy: 4m.

;)




2010-03-25T16:04:57+01:00
12 x 2m = 24m
102m - 24m = 78m -wagony + lokomotywa gdyby były jednakowej długości
12 + 1 = 13
78:13=6 - długość lokomotywy 6+2=8 - długość wagonu
102m - 6m = 96m - długość 12 wagonów