Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:42:45+01:00
6% = 0,06
10% = 0,1

x - ilość wody, którą trzeba odparować

0,06*3-0*x = 0,1(3-x)
0,18 = 0,3-0,1x
0,1x = 0,3-0,18
0,1x = 0,12 |:0,1
x = 1,2
2010-03-25T15:46:16+01:00
1.3 kg soli sześcioprocentowej
czyli sól to
6%* 3= 0.18 kg

Mamy otrzymać solanke 10 %

X- to ilość wody która musi odparować
0.18=10%(3-X)
0.18= 0.3-0.1* X
0.1*X= 0.12
X= 1.2

Musi odparować 1.2 kg wody

2010-03-25T15:47:09+01:00
3 kg = 3000g
6%=ms*100% kreska ułamokowa 3000g
ms=6*3000 kreska ułamkowa 100 (zera się skracają)
ms=180g

10%=180*100% kreska ułamkowa ms
ms=180*100 kreska ułamkowa 10 (zera znów się skracają)
ms=1800g

3000g-1800g=1200g
Odp. Trzeba odparować 1200g czyli 1,2kg.