Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-25T15:49:08+01:00
Wielkanoc w Angli ma swój początek długo przed nastaniem chrześcijaństwa. Wielkanoc swoją nazwę zawdzięcza po anglo-saskiej bogini wiosny - Eostre.

Narodziny, szczęście i płodność to niektóre z symboli przypisywanych bogini.

Wielkanoc nie oznacza jedynie końca zimy ale jest także końcem postu. I dlatego jest czasem radości i świętowania.

Pisanki i zając wielkanocny

Jaja jako symbol wiosny i nowego życia są nierozerwalnie związane z Wielkanocą w Anglii. Dawniej były dekorowane farbami jak nasze polskie pisanki. Obecnie zostają wyparte przez czekoladowe jaja wielkanocne. Na północy Anglii w Preston jest zwyczaj turlania jaj. Jaja ugotowane na twardo są turlane po zboczu i jajo które najdalej się sturla wygrywa :)

W innych regionach ludzie bawią się tak: trzyma się jajko w dłoni i uderza w jajko przeciwnika. Przegrywa ten którego jajo pierwsze pęknie.

Inną grą jest polowanie na jaja poukrywane w zakamarkach ogrodu.

Zając wielkanocny był symbolem prawdawnej bogini księzyca i stanowi element dekoracyjny stołu wiekkanocnego. Dawniej po okresie świąt wielkanocnych rozpoczynano polowania na zające.

Wielkanoc była dniem dla par biorących ślub. Dlatego być może w okresie Wielkiej Nocy ludzie ubierali się w odświętne stroje. Kobiety przywdziewały specjalne czepki ozdabiane wstążkami i kwiatami. Dziś można obejrzeć te nakrycia w Londynie na specjalnej paradzie wielkanocnej



LUB



W Wielkiej Brytanii obchody Świąt Wielkanocnych coraz bardziej tracą charakter religijny. Zachowało się jednak wiele z dawnego obyczaju, który jako żywo przypomina polski.


Oprawa świąt Wielkiej Nocy jest zaskakująco podobna niemal w całej Europie. W Wielkiej Brytanii są więc i kolorowe jajka, i zajączki, i baranki, i bazie. Zanikł już wprawdzie obyczaj święconki, ale nadal na świąteczne stoły stawia się koszyczki z pisankami, czekoladowym zającem i zieleniną. Ostatnimi laty pojawiły się nawet babki włoskiej proweniencji, obok angielskich "hot cross buns" - słodkich bułeczek z nacięciem w kształcie krzyża.

Różnice w obchodach polegają na długości świąt. W Wielkiej Brytanii pierwszy dzień wolny od pracy to już Wielki Piątek. Jest też miejscowy obyczaj ukrywania w ogrodzie lub mieszkaniu czekoladowych jajek, na które polują dzieci, a w niektórych częściach kraju urządza się albo wyścigi z jajkami trzymanymi na łyżce, albo toczenie pisanek po stoku wzgórza. Wygrywa ta, która potoczy się najdalej.

Wybierz któroś i myślę że pomogłam
2010-03-25T15:50:09+01:00
Wielkanoc w Wielkiej Brytanii

Wielkanoc w Angli ma swój początek długo przed nastaniem chrześcijaństwa. Wielkanoc swoją nazwę zawdzięcza po anglo-saskiej bogini wiosny - Eostre.

Narodziny, szczęście i płodność to niektóre z symboli przypisywanych bogini.

Wielkanoc nie oznacza jedynie końca zimy ale jest także końcem postu. I dlatego jest czasem radości i świętowania.

Pisanki i zając wielkanocny

Jaja jako symbol wiosny i nowego życia są nierozerwalnie związane z Wielkanocą w Anglii. Dawniej były dekorowane farbami jak nasze polskie pisanki. Obecnie zostają wyparte przez czekoladowe jaja wielkanocne. Na północy Anglii w Preston jest zwyczaj turlania jaj. Jaja ugotowane na twardo są turlane po zboczu i jajo które najdalej się sturla wygrywa :)

W innych regionach ludzie bawią się tak: trzyma się jajko w dłoni i uderza w jajko przeciwnika. Przegrywa ten którego jajo pierwsze pęknie.

Inną grą jest polowanie na jaja poukrywane w zakamarkach ogrodu.

Zając wielkanocny był symbolem prawdawnej bogini księzyca i stanowi element dekoracyjny stołu wiekkanocnego. Dawniej po okresie świąt wielkanocnych rozpoczynano polowania na zające.

Wielkanoc była dniem dla par biorących ślub. Dlatego być może w okresie Wielkiej Nocy ludzie ubierali się w odświętne stroje. Kobiety przywdziewały specjalne czepki ozdabiane wstążkami i kwiatami. Dziś można obejrzeć te nakrycia w Londynie na specjalnej paradzie wielkanocnej


To jest tak ogólnie - jeśli chcesz więcej to polecam stronkę - http://www.learnenglish.de/culture/easter.htm
Tylko tam jest po ang. ale można wrzucić w google xd