Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:46:47+01:00
Dane:
córka - x lat
matka - 2,5 x lat
szukane:
x = ?
2,5x =?

2,5 x - x = 30 lat
1,5 x = 30 lat / : 1,5
x = 20 lat

córka - 20 lat
matka - 2,5 * 20 lat = 50 lat

odp. Córka ma 20 lat, a matka 50 lat.

licze na naj ;)
22 3 22
2010-03-25T15:49:16+01:00
X - wiek matki
y - wiek córki

x - y = 30
x = 2,5y

2,5y - y = 30
x = 2,5y

1,5y = 30
x = 2,5y

y = 20
x = 50

Odp.: Córka ma 20 lat.
9 2 9