Odpowiedzi

2010-03-25T15:53:04+01:00
A) 1/2x-4=x-6
-1/2x=-2
x=1
b)x-5=1/3x+1
2/3x=6
x=9
c)x/4-1/4=2
x/4=9/4
x=9
d)x/5-3=x+1/5
4/5x=-16/5
4x=16
x=4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:53:35+01:00
A) 1/2x-4=x-6
1/2x-x=4-6
1/2x=-2 | *2
x=-4

b) x-5=1/3x+1
x-1/3x=5+1
2/3x=6 |*3
2x=18 |/2
x=9

c) x/4-1/4=2 |*4
x-1=2
x=1+2
x=3

d)x/5 -3 = x+1/5 |*5
x-3=x+1
x-x=3+1
0=4

d)
1 5 1
2010-03-25T15:54:12+01:00
A]
½x-4=x-6
½x-x=-6+4
-½x=-2
x=-2:-½
x=4
b]
x-5=⅓x+1
x-⅓x=1+5
⅔x=6
x=6:⅔
x=9
c]
x/4-¼=2/×4
x-1=8
x=8+1
x=9
d]
x/5-3=x+⅕/×5
x-15=15x+1
x-15x=1+15
-14x=16
x=-16:14
x=-1¹/₇