Zad 1 Akwarium ma wymiary 80cm,60cm i 40cm. Ile szklanek wody nalezy wlac do tego akwarium zeby wypelnic je w polowie

Wskazowka 1szklanka ma objetosc 1/4 l /-kreska ułamkowa jak co

Zad 2 Bartek wlewajac do wanny 8 dwunastolitrowych wiadoer wody wypelnił ją w polowie. Jaką pojemnosc ma ta wanna

Zad 3
1litr farby wystarcza na pomalowanie 8m do potegi 2 powierzchi.Ile litrow farby zużyjemy na pomalowanie szesciennego kontenera o objetosci 8m do szescianu.Kontenermalujemy wewnatrz i na zewnatrz

Zad4 W ali pokoju miesci sie tyle powietrza co w szescianie o krawedzi 4m .Czy ala moze zaprosic 3 kolezanki i 4 kolegow na swoje urodziny jesli wiadomo ze na jedna osobe potrzeba 6m do szescianu powietrza

Zad 5 w czasie deszczy na 1 dm do potegi 2 gruntu spadło 60cm do szescianu wody.Ile litrow wody spadło na przyszklony trawnik w kształcie kwadratu o boku 15m

3

Odpowiedzi

2010-03-25T16:05:16+01:00
Zad1
czyli akwarium jest w kształcie prostopadłościanu więc to będzie tak:
najpierw wzór na objętość prostopadłościanu
V= a*b*c
*-'razy'
V=80*60*40
V=192000cm³
192000:250=768
768:2=384
A więc do akwarium należy wlać 384 litry żeby zapełnić je w połowie.
zad 2
8*12=96
96*2=192
wanna ma pojemność 192 litrów
2010-03-25T16:07:30+01:00

zad 1
80cm=8dm
60cm=6dm
40cm=4dm

V=8×6×4=192dm³=192l

192÷2=96l
96÷4=24 szklanki

zad 2

8×12=96l
96×2=192 l pojemnośc wanny


Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:16:36+01:00
1) V=abc
V=80*60*40=192000cm3=192dm3
1szkl.=0,25dm3

Akwarium wypełniamy w połowie: 192/2= 96dm3
96/0,25=384 szklanki

2) 8*12l=96l
96*2=192l

3) V=a3
8=a3 => a=2
Pc=6a2=6*4=24
malujemy z obu stron wiec 24*2=48m2
jedna puszka wystarcza na 8m2
48/8=6

4) 3+4=7 osób
V=a3=64m3powietrza
1osoba-6m3powietrza
64/7=9 1/7 > 6
zatem może zaprosic

5)
P=15*15=225m2=22500dm2
1dm2- 60cm3
22500dm2- x
x=1350000cm3