Wpisz związki podmiotu i orzeczenia. Określ liczbę i rodzaj wpisanych wyrazów. Tutaj podam wam przykład :

~Mały krasnal ukradkiem przemknął wśród traw i paproci.
krasnal przemknął
(l.poj.r.męski) (l.poj.,r.męski) - związek zgody

a to dla was do rozwiązania!!!

a) Dzieci opowiadały ciekawe historie o skrzatach .
b) Dobra wróżka przegoniła nieznośnego trolla.
c) Grecy dotarli do Indii drogą lądową.
d) Słynny rzeźbiarz grecki wynalazł papier.
e) Rzymianie organizowali wyprawę po bursztyn.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:10:21+01:00
Dzieci opowiadały - l.mn.r.niemeskoos.
Wróżka przegoniła- l.poj. r.żeński.
Grecy dotarli- l.mn. r . niemeskoos.
Rzeźbiarz wynalazł - l.poj. r. meski
Rzymianie Organizowali- l.mn. r.niemeskoos.
2010-03-25T16:20:13+01:00
A)dzieci opowiadały
(l.mnoga,r.niemęskoosobowy)(l.mnoga,niemęskoosobowy)-związek zgody
b)wróżka przegoniła
(l.pojedyńcza,r.żeński)(l.poj.r.żeński)związek zgody
c)Grecy dotarli
(l. mnoga,r.męskoosobowy)(l.mnoga,r.męskoosobowy)-zwiazek zgody
d)wynalazł papier
(l.poj,r. męski) (l.pojedyńcza,r.nijaki)-związek niezgody
e)organizowali wyprawę (l.mnoga,r.męskoosobowy)
(l.pojedyńcza,r. nijaki)-związek niezgody