Proszę o rozwiązanie wszystkich zadań:)
1.Kuchnia znajduje się naprzeciwko pokoju Karoliny.Na planie o skali 1:100 ma ona wymiary 0,03m x 0,4dm
Jaką powierzchnię zajmuje kuchnia w mieszkaniu Karoliny

2, Karolina bardzo lubi brać kąpiele.W sobotni wieczór napełniła prostopadłościenną wannę o wymiarach 2m x 90cm x 80cm do trzech czwartych wysokości.Ile litrów wody nalała Karolina do wanny?

Proszę o szybkie odp!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:19:36+01:00
Zad.1
0,3m=30 cm
0,4dm=4cm

30cm*100=3000cm=30m
4cm*100=400cm=4m
wymiary rzeczywiste kuchni to 30m x 4m

zad.2

2m=200cm

200cm*90cm*80cm=1440000cm cm sześciennych

1440000cm sześciennych * 0,75=1080000cm sześciennych
2010-03-25T16:27:31+01:00
2. wymiary 2m×90cm×80cm
20dm ×9dm×8dm
V=20dm×9dm×8dm
V=1440dm³
V=1440l
V=1080l

1.dł.0,4dm ×100=40dm=4m
szer.=0,03m×100=3m
wymiary rzeczywiste=4m×3m
p=4m×3m
p=12m²