Odpowiedzi

2010-03-25T16:15:22+01:00
A) chęć zdobycia nowych ziem
b) chęć zdobycia łupów i niewolników
c)wydarzenia praskie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:17:43+01:00
- dążenie Rzymu do opanowania Sycylii, w większości podporządkowanej Kartaginie
-dążenie Rzymu do pozbawienia Kartaginy mocarstwowej pozycji w basenie M. Śródziemnego
-dążenie Rzymu do całkowitego unicestwienia Kartaginy
2 5 2
2010-03-25T17:12:43+01:00
- Rzymianie wierzyli w "wojnę sprawiedliwą", czyli w obronie własnej, obronie sojuszników itp. Tak więc skoro prawie wszystkie prowadzone przez nich wojny miały taki charakter to musieli walczyć, bo inaczej naraziliby się bogom

- chęć zdobycia niewolników, czyli taniej siły roboczej

- wojna opłacał się każdemu obywatelowi. Część podbitej ziemi była rozdawana żołnierzom, a to co kto złupił to jego...
1 5 1