Odpowiedzi

2010-03-25T16:24:43+01:00
U roślin wodnych oddychanie umożliwiają aparaty szparkowe. Zbudowane są z dwóch komórek szparkowych, zazwyczaj o nerkowatym kształcie, które zawierają chloroplasty
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:24:50+01:00
Oddychanie roślin zachodzi głównie w ciemności (tzw.oddychanie ciemniowe) U niektórych roślin pod wpływem światła może dochodzić do wzmożonego wydzielania dwutlenku węgla (tzw.fotooddychanie) co jednak nie prowadzi do wytworzenia ATP , a ma związek z fotosyntetycznym metabolizmem węgla.
1 5 1