Odpowiedzi

2009-10-29T17:44:48+01:00
A)

m substancji= 4 g
V rozpuszczalnika(wody)= 12 cm3
d rozpuszczalnika (wody)= 1 g/cm3

m rozpuszczalnika= d * V
m rozpuszczalnika= 1 g/cm3*12 cm3= 12 g
m roztowu= 4g+12g= 16 g

Cp= (ms/mr)*100 %
Cp= (4g/16g)*100%= 25 %

b)

m substancji= 4 g
V rozpuszczalnika(alkoholu)= 12 cm3
d rozpuszczalnika (alkoholu)= 0,78 g/cm3

m rozpuszczalnika= d * V
m rozpuszczalnika= 12 cm3*0,78 g/cm3= 9,36 g
m roztworu= 4 g+9,36 g= 13,36g

Cp= (ms/mr)*100 %
Cp= (4g/13,36g)*100%= 29,9 %

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T17:46:17+01:00
Cp=ms/mr*100%
gdy rozpuszczalnikiem jest woda:
mH2O=V*d=12cm*1=12g
mr=mH2O+ms=12+4=16
Cp=4/16*100=25,0%

gdy rozpuszczalnikiem jest alkohol
m alkoholu= V*d = 12*0.78g=9,36 g
mr=m alkoholu + ms = 9,36 + 4=13,36
Cp=4/13,36*100%=29,94%= 30%
1 5 1