Odpowiedzi

2010-03-25T16:29:33+01:00
Wpłacono-300 zł
Ile dostanie kasy Rafał po dziewięciu miesiącach?
Oprocentowanie-12% rocznie

300 zł×(12%×3/4)=300 zł×9%=300 zł×9/100=27 zł
300 zł+27 zł=327 zl

Odp.:Rafał otrzyma 327 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:31:56+01:00
Oprocentowanie ciągu jednego miesiąca wynosi 1%, więc po pierwszym miesiącu będzie miał
300 ⋅10 1% = 300 ⋅1,01.

Po drugim miesiącu będzie
(300⋅ 1,01)⋅ 1,01 = 300 ⋅(1,01)2

i tak dalej. Po 9 miesiącach będzie
300 ⋅(1,01)9 ≈ 328,11zł