Odpowiedzi

2010-03-25T16:34:30+01:00
X+y=13
x*10 +y -x-y*10=27

x+y=13
9x-9y=27

x+y=13
x-y=3

x=3+y
2y=10

x=8
y=5

liczba o którwj mowa to 85
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:39:23+01:00
X liczba dziesiątek szukanej liczby
y liczba jedności szukanej liczby

Liczba dwucyfrowa 10x+y
Liczba przestawiona 10y+x

x+y=13
10x+y=10y+x+27

x=13-y
10x-x+y-10y=27

x=13-y
9x-9y=27 / 9

x=13-y
x-y=3
13-y-y=3
-2y=3-13
-2y=-10
y=-10/-2
y=5
x=13-y=13-5=8

Liczba dwucyfrowa 10x+y=10*8+5=85
Liczba przestawiona 10y+x=10*5+8=58

Spr.
85-27=58
58=58
Odp.
Szukana liczba to 85.
pozdrawiam:)