Zad.1
Zamień na ułamek:
A) 55%=
b)38%=
c) 33 i 1/3%=
Zad.2
Zamień na procent:
A) ¼=
B) 1 i 2/3=
C) 0,15=

Zad.3
Oblicz:
A) 25% liczby 45,

b) 15% liczby 120,4 ,

C) liczbę której 6% wynosi 24

D) liczbę, której 15% wynosi 7,5 ,

Zad. 4

Rolnik pożyczył w banku 6000 zł na 1 rok. Oprocentowanie pozyczyki jest rowne 28%. Ile odsetek zaplaci rolnik po roku?

Zad.5

przedsiebiorca pozyczyl w banku 5000zl na okres jednego roku na 40%. jaka kwote wraz z odsetkami bedzie musial zwrocic do banku po roku??

Zad. 6d

Oblicz odsetki po 6 miesiacach od wplaconej do banku kwoty 5000yl. na 20% rocznie.

3

Odpowiedzi

2010-03-25T16:36:31+01:00
Zamień na ułamek:
A) 55%=55/100
b)38%=36/100
c) 33 i 1/3%=33i1/3
Zad.2
Zamień na procent:
A) ¼=25%
B) 1 i 2/3=166%
C) 0,15=15%
2010-03-25T16:38:56+01:00
5)5000 * 40 %=2000
5000+2000=7000
4)6000*28%=1680
3)a)25%*45=11,25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T16:54:51+01:00
Zad 1
a)55 %= 55/100 = 11/20
b)38%= 38/100 = 19/50
c)33 i 1/3 %= 1/3
zad 2
1/4= 25%
1 i 2/3 = 166 i 2/3 %
0,15= 15%
zad 3
a)25% * 45= 1/4 *45 = 11 i 1/4
b) 15% * 120.4= 15/100 *120.4 = 18 i 6/100
c) 6% - 24 /:6
1% - 4 / *100
100%- 400 - szukana liczba
d) 15% - 7,5 / : 15
1% - 0,5 / *100
100% - 50 - szukana liczba
zad 4
6000 * 28%= 6000 * 28/100 = 1680
zad 5
5000 + 5000* 28/100= 5000 + 1400= 6400
zad 6
5000 * 6/12 * 20%= 5000 * 1/2 * 2/10 = 5000* 1/2 * 1/5= 500