Dostałem takie zadanie z chemi

Cząsteczka pewnego związku kompleksowego k4[Fe(Cn)6]
a) z ilu pierwiastków składa się ta cząsteczka ?
b) z ilu atomów składa się ta cząsteczka ?
c) ile moli postasu zawartych jest w 5 molach tego związku ?

Z góry dzięki za rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

2010-03-25T17:04:16+01:00
A) ta cząsteczka składa się z 4 pierwiastków
b) ta cząsteczka składa się z 17 atomów
c) w jednym molu tego związku są 4 mole potasu więc w 5 molach tego zwiazku bedzie 5*4 = 20 moli potasu.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:07:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Cząsteczka pewnego związku kompleksowego ma wzór K₄[Fe(CN)₆], oblicz:

a)
Cząsteczka K₄[Fe(CN)₆] składa się z 4 pierwiastków
b)
Cząsteczka K₄[Fe(CN)₆] składa się z:
4 atomów potasu
1 atomu żelaza
6 atomów węgla
6 atomów azotu
Razem: 17 atomów
c)
mK₄[Fe(CN)₆]=4*39u+56u+6*12u+6*14u=368u
1mol K₄[Fe(CN)₆]-------4mole potasu
5moli K₄[Fe(CN)₆]-----xmoli potasu
x=20moli
2 5 2