Odpowiedzi

2010-03-25T17:09:11+01:00
Mimo ze ich bylo mniej to byli lepiej zorganizowani, mieli lepsze uzbrojenie
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:16:47+01:00
Armia szwedzka składała się głównie z piechoty, zaś Polska głównie z husarii, której zalety zna chyba każdy ;)
W dodatku Chodkiewicz zastosował odpowiednią taktykę, znaną już w starożytności.
Z lewej linia szwedzka, z prawej linia polska: (kropki pominąć - potrzebne tylko do zobrazowania)

| .../
| ../
| ./
|./
|/

Takie ustawienie rozbiło linię szwedzką i doprowadziło niemal do paniki. Gdy, tutaj dolna część, Polskiej linii była w zwarciu i jeśli się nie mylę powoli cofała Ci "na górze" uderzyli przerywając linię wroga i zmuszając "tych na dole" do odwrotu
6 3 6