1.Karolina bardzo lubi brać kąpiele. W sobotni wieczór napełniła prostopadłościenną wannę o wymiarach: 2mx90cmx80cm do 3/4 wysokości. Ile litrów wody nalała Karolina do wanny?
2. Kuchnia znajduje się naprzeciwko pokoju Karoliny . Na planie ma ona wymiary 0,3m x 0,4dm. Jaką powierzchnię zajmuje kuchnia w mieszkaniu Karoliny ?
Nie rozumiem tego :(

2

Odpowiedzi

2010-03-25T17:40:30+01:00
Znam odpowiedz tylko na pierwsze zadanie.
20dm×9dm×8dm=1440dm³
¾×1440= 1080dm³
1080dm³=1080l
Odp. Karolina nalała do wanny 1080l wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:41:02+01:00
1.2m=20dm
90cm=9dm
80cm=8dm
1dm³= 1 litr
3/4 wysokości = 8 dm * 3/4 =6 dm
Pp=20dm*9dm*6dm=1080dm³=1080 l

2.0,3m=30cm
0,4dm=4cm
30cm*4cm=120cm²=1,2dm²