Odpowiedzi

  • Opsl
  • Początkujący
2010-03-25T17:16:30+01:00
A)7½+4x=-05
b)-2x-⅔=5⅓
c)0,6y+⅘=12,8
d) ⅔x-8=7
rozwiąż i sprawdz równania;
a)x/7+4=-1
b)x/3-6=8
c)x/4+9=5
d)x/8+5=20
e)x/3-3=-6
f)x/12+8=-4


a) 4x= -0,5+ 7,5
4x=7/4
x=1 i 3/4
b) -2x- 2/3=5 i 1/3
-2x=4 i 2/3/-2
x= 2 i 1/3
c) 0,6y + 1/5 = 12,8
0,6y= 12,6 *10
6y= 126 /6
y= 21
d) 2/3x - 8 = 7
2/3x= 15 *3
2x=45 /2
x= 22,5

-------------------
a)x/7+4=-1
x/7=-5 *7
x=-35
b)x/3-6=8
x/3=14 *3
x=42
c)x/4+9=5
x/4=-4 *4
x=-16
d)x/8+5=20
x/8=-15 *8
x= 120
e)x/3-3=-6
x/3=-3 *3
x=-9
f)x/12+8=-4
x/12=4 *12
x=48

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:26:05+01:00
A
7½+4x=-05 / -7,5
4x= -8 / 4
x= -2
spr
7,5+ 4*(-2)=-0,5
7,5+(-8)=-0,5
-0,5=-0,5

b
-2x-⅔=5⅓ /2/3

-2x=6
x=-3
spr
-2*(-3)-2/3=5 1/3
5 1/3=5 1/3

c
0,6y+⅘=12,8 /-4/5
0,6y=12
y=20

spr
0,6*20+4/5=12,8
12,8=12,8
d
⅔x-8=7 /+8
2/3x=15 / *3/2
x=45/2

spr
2/3*45/2-8=7
15-8=7
7=7


a)x/7+4=-1 /*7
x+28=-7
x=-35
spr
-35/-7+4=-1
-5+4=-1
-1=-1


b)x/3-6=8 /*3
x-18=24
x=42
spr
42/3-6=8
14-6=8
8=8

c)x/4+9=5 /*4
x+36=20
x=-16

spr
-16/4+9=5
-4+9=5
5=5

d)x/8+5=20 /*8
x+40=160
x=120

spr
120/8+5=20
15+5=20
20=20

e)x/3-3=-6 /*3
x-9=-18
x=-9

spr
-9/3-3=-6
-3-3=-6
-6=-6


f)x/12+8=-4 /*12
x+96=-48
x=-144
-144/12+8=-4
-12+8=-4
-4=-4



mam nadzieję, że pomogłem :)