Mama,tata i syn mają razem 125lat.Mama i tata mają po tyle samo
lat i są dwa razy starsi od syna.Ile lat ma każde z nich?


Proszę rozwiązac zadanie za pomocą równania.
(Opisz szukane wielkości,wykorzystując przyjęte oznaczenia oraz
zależności między poszukiwanymi wielkościami.Zapisz równanie opisujące sytuację z zadania,

2

Odpowiedzi

2010-03-25T17:19:53+01:00
X- wiek syna
2x- wiek mamy
2x- wiek taty

x + 2x + 2x = 125
5x = 125 :5
x = 25
2x = 2*25 = 50

Odp. Rodzice mają po 50 , a syn 25 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:22:21+01:00
Ojejj. Ale, że o co chodzi?

Mama,tata i syn mają razem 125lat.Mama i tata mają po tyle samo
lat i są dwa razy starsi od syna.Ile lat ma każde z nich?


Coś takiego?
Dane:
x - wiek syna
4x- wiek rodziców
4x + x = 125

Rozwiązanie:
x + 4x = 125
5x = 125 |:5
x = 25
Czyli Syn ma 25 lat.

125 - 25=100
100 : 2 = 50

Odp. Syn ma 25 lat, a jego rodzice mają 50.

;)