1.Na placu zabaw bawią sie dzieci . Połowa z nich gra w piłkę,10% biega bez celu i krzyczy,20%gra w gumę , a reszta , czyli sześcioro dzici, bawi sie w piaskownicy . Ile dzieci jest na placu zabaw ???


2.Leciało stadko dzikich gęsi . Zobaczyła je gęś domowa i zawołała :
-witaj setko gęsi ,
-wcale nie jest nas sto- odpowiedziła przewodniczka stada. - Gdyby nas było jeszcze raz tyle , jeszcze połowa i jeszcze ćwierć , a do tego ty na dodatek, to dopiero wtedy byłoby nas sto. Policz sama, ile nas jest .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:25:33+01:00
1,
x - wszystkie dzieci
50%x - piłka nożna
10%x - biega i krzyczy
20%x - gra w gumę
6 - piaskownica

50%x+10%x+20%x+6=x
0,5x+0,1x+0,2x+6=x
0,8x+6=x
6=0,2x |:0,2
x=30

Odp. Na placu zabaw bawi się 30 dzieci.

2.Leciało stadko dzikich gęsi . Zobaczyła je gęś domowa i zawołała :
-witaj setko gęsi ,
-wcale nie jest nas sto- odpowiedziła przewodniczka stada. - Gdyby nas było jeszcze raz tyle , jeszcze połowa i jeszcze ćwierć , a do tego ty na dodatek, to dopiero wtedy byłoby nas sto. Policz sama, ile nas jest .

x - liczba gęsi

100 = 2x + 1/2x + 1/4x + 1
99 = 2,75x
x = 36


2 3 2
2010-03-25T17:26:47+01:00
1. 1/2x + 0,10x + 0,20 + 6 = x
0,50x + 0,10x + 0,20x - x = -6
0,80x - x = -6
-0,20x = -6 :(-0,20)
x = 30

Drugiego nie wiem
2 3 2