Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:31:29+01:00
Fotosynteza to wytwarzanie cukru, a oddychanie wewnątrzkomórkowe to jego spalanie pokaże to na następującej reakcji:
woda+dwutlenek węgla--->cukier+tlen<--R. fotosyntezy;
cukier+tlen--->dwutlenek węgla+woda+ENERGIA<--R. oddychania komórkowego;
Można zapamiętać, że fotosynteza to odwrotność oddychania komórkowego.
Polecam się na przyszłość (biologia i chemia), a jeżeli wystąpią jakieś zastrzeżenia to proszę pisać na wiadomości prywatne, pozdrawiam.
1 5 1
2010-03-25T17:31:35+01:00
W wyniku procesu fotosyntezy energia słoneczna zostaje "zmagazynowana" w związki organiczne, do czego zostają wykorzystane: dwutlenek węgla i woda. Natomiast oddychanie jest procesem, w którym energia zostaje uwolniona na skutek utleniania związków organicznych. Powstaje dwutlenek węgla i woda.

Mam nadzieje, że będzie dobrze
4 4 4