Odpowiedzi

2010-03-25T17:29:20+01:00
Α-kąt ostry
8α-kąt rozwarty

α+8α=180
9α=180
α=20

20,20,160,160
2010-03-25T17:30:08+01:00
Kąty przy ramionach muszą mieć po 180°
mniejszy kąt = x
większy kąt = 8x
9x=180°
x=20°
Kąty przy podstawie dolnej mają po 20 stopni, a te przy górnej 160°
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:34:25+01:00
X-miara pierwszego kąta
x-miara drugiego kąta
8x- miara trzeciego kąta
8x- miara czwartego kąta
2*8x+2*x=360
16x+2x=360
18x=360/18
x=20-miara pierwszego i drugiego kąta
8*20=160- miara trzeciego i czwartego kąta