Test gimnazjalny składa się z 45 zadań. Zadań z biologi jest o 2 więcej niż zadań z geografii , a zadań geograficznych 3 razy mniej niż matematycznych . Zadań z fizyki i chemii jest razem 8 . Ile zadań matematycznych zawiera ten test ?

Dokładne obliczenia .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:32:10+01:00
X - zadania z geografii
x + 2 + x + 3x + 8 = 45
5x = 45 - 8 - 2
5x = 35
x = 7
Zadania z matematyki:
3x = 3 * 7 = 21
Odp: Ilość zadań z matematyki wynosi 21.

2010-03-25T17:32:21+01:00
45 - liczba pytań
x - zadania z Geografii
x + 2 - zadania z Biologii
3x - Matematyka
8 - Chemia i Fizyka


45 = x + 2 + x + 3x + 8
45 = 5x + 10 / -10
35 = 5x
x = 7

3 * 7 = 21 - Ilość pytań z matematyki

Odp. Na tym teście jest 21 zadań z matematyki.
2010-03-25T17:33:13+01:00
45-8=37
x+1/3x+1/3x+2=37
5/3x=35 /*3/5
x=21

Odp.: Test zawiera 21 matematycznych zadań.