Zad.1 Jezioro zaznaczone na mapie w skali 1:10000 ma długośc 5 cm. Jaka jest rzeczywista długośc jeziora??
zad2. Plan dziłki narysowany w skali 1:100 000 ma kształt prostokąta o wymiarach 0,3 cm i 0,1 cm. Oblicz rzeczywiste wymiary działki.
zad.3 dzieci wybrały się na spacer wzdłuż ściezki, której długośc wynosi 2,7 km. Dzieci w ciągu 10 min mogą przejśc 300 m. Oblicz jak długo będzie trwał spacer w jedną stronę, jeśli cały czas dzieci będą poruszały się w tym samym tępie.

ZA PIERWSZE UDZIELENIE PRAWIDŁOWYCH ODPOWIEDZI DAJE NAJ. I NAJWIĘKSZĄ LICZBĘ GWIAZDEK!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:36:08+01:00
1.
1:10000
1cm na mapie -> 10000cm w rzeczywistości
1cm na mapie -> 100m w rzeczywistości

5cm na mapie -> 500 m w rzeczywistości. ;)

2.
1:100 000
1 cm na mapie -> 100 000 cm w rzeczywistości
1cm na mapie -> 1000 m w rzeczywistości
1cm na mapie -> 1 km w rzeczywistości

0,3 cm -> 0,3 km = 300 m
0,1 cm -> 0,1 km = 100 m

3. 2,7 km = 2700 m

2700 : 300 = 9
9x10 minut = 90 minut = 1h 30 minut
2 5 2
2010-03-25T17:38:51+01:00
Zad.1
10000x5=50000cm
50000cm=500m
zad.2
0,3cmx100000=30000cm
30000cm=300m
0,1cmx100000=10000cm
10000cm=100m
zad.3
2,7km=2700m
2700:300=9
9x10=90
2 5 2