Zadanie 1/84
Wykonaj działania
a). 3(x-y)
b). 4 (a+b)
c). -2(2x-y)
d). -5(-3a+2+b)

Zadanie 2/84
Wykonaj obliczenia
a). 2x(y-x)
b). 4(a+b)
c). -2(2x-y)
d). -5(-3a+2+b)

Zadanie 11/86

Działkę w kształcie prostokąta o jednym z boków długości 15a metrów, drugim o 6 metrów dłuższym, ogrodzono siatkę w cenie x zł za metr bieżący. Ile złotych zapłacono za ogrodzenie dwóch takich działek, jeżeli brama wjazdowa do każdej z nich ma szerokość 3m?

Proszę o pomoc, tylko poprawne, a to zadanie ostatnie o obliczenia wszystkie jakie trzeba.
Z góry dziękuję
Najlepszej odpowiedzi dam naj :):):):)

3

Odpowiedzi

2009-10-29T17:58:43+01:00
C). -2(2x-y) = -4x+2y
d). -5(-3a+2+b) = 15a-10-5b


a). 2x(y-x)= 2xy-2x(do kwadratu)
b). 4(a+b) = 4a+4b
c). -2(2x-y) = -4x+2y
d). -5(-3a+2+b) = 15a-10-5b

W pierwszym i drugim zadaniu są te same działania. ;)

2(2*15+2*21)=144
144-6=138m
x =cena ogrodzenia
138x = cena jaką trzeba zapłacić za ogrodzenie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T17:59:08+01:00
Zadanie 1/84
Wykonaj działania
a). 3(x-y)=3x-3y
b). 4 (a+b)=4a+4b
c). -2(2x-y)=-4x+2y
d). -5(-3a+2+b)=15a-10-5b

Zadanie 2/84
Wykonaj obliczenia
a). 2x(y-x)=2xy-2x²
b). 4(a+b)=4a+4b
c). -2(2x-y)=-4x+2y
d). -5(-3a+2+b)=15a-10-5b

Zadanie 11/86

Działkę w kształcie prostokąta o jednym z boków długości 15a metrów, drugim o 6 metrów dłuższym, ogrodzono siatkę w cenie x zł za metr bieżący. Ile złotych zapłacono za ogrodzenie dwóch takich działek, jeżeli brama wjazdowa do każdej z nich ma szerokość 3m?

2*(15a+6)+2*15a = 30a+12+30a = 60a+12
2*(60a+12)=120a+24
120a+24-2*3=120a+24-6=120a+18
(120a+18)*x=120ax+18x
13 4 13
2009-10-29T18:01:09+01:00
Wykonaj działania
a). 3(x-y)= 3x-3y
b). 4 (a+b)=4a+4b
c). -2(2x-y)=-4x+2y
d). -5(-3a+2+b)=15a-10-5b

Zadanie 2/84
Wykonaj obliczenia
a). 2x(y-x)=2xy-2x²
b). 4(a+b)=4a+4b
c). -2(2x-y)=-4x+2y
d). -5(-3a+2+b)=15a-10-5b


Działkę w kształcie prostokąta o jednym z boków długości 15a metrów, drugim o 6 metrów dłuższym, ogrodzono siatkę w cenie x zł za metr bieżący. Ile złotych zapłacono za ogrodzenie dwóch takich działek, jeżeli brama wjazdowa do każdej z nich ma szerokość 3m?

2×(15a+6)+2×15a = 30a+12+30a = 60a+12
2×(60a+12)=120a+24
120a+24-2×3=120a+24-6=120a+18
(120a+18)×x=120ax+18x
1 5 1