1. Chopin skomponował cykl 24 Preludiów na fortepianie. Który z kompozytorów epoki baroku tworzył preludia i fugi?

2. 15 maja 1848 Fryderyk Chopin grał w Londynie w obecności królowej angielskiej. Jak miała na imię ??

3. Podaj nazwiska przynajmniej dwóch zwycięzców Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

4. Kto Pierwszy Ten Lepszy xDD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T18:26:47+01:00
1.Jan Sebastian Bach
2.Wiktoria
3.Rafał Blechacz
Krystian Zimmerman
16 4 16
2010-03-25T18:27:30+01:00
1. J.S. Bach
2. "15 maja 1848. W salonie ks. Sutherland w Stafford House gra w obecności królowej Wiktorii, jej męża, ks. Alberta, Wellingtona i innych wysoko utytułowanych osób. Oprócz własnych mazurków i walców — Mozarta Wariacje g-moll na dwa fortepiany, wspólnie z Julesem Bénedictem. W koncercie bierze udział trzech śpiewaków: Luigi Lablache, Antoni Tamburini i Giuseppe Mario."
jest to cytat ze strony gdzie bylo kalendarium życia Chopina
3.1927 - Lew Oborin (ZSRR); 1932 - Alexandre Uninsky (ZSRR/Francja); 1937 - Jakow Zak (ZSRR); 1949 - Halina Czerny-Stefańska (Polska) i Bella Dawidowicz (ZSRR) ex aequo; 1955 - Adam Harasiewicz (Polska; 1960 - Maurizo Pollini (Włochy); 1965 - Martha Argerich (Argentyna); 1970 - Garrick Ohlsson (USA); 1975 - Krystian Zimerman (Polska); 1980 - Dang Thai Son (Wietnam); 1985 - Stanisław Bunin (ZSRR); 1990 - I nagrody nie przyznano, II nagroda - Kevin Kenner (USA); 1995 - I nagrody nie przyznano, II nagroda - Philippe Giusiano (Francja) i Alexei Sultanov (Rosja) ex aequo 2005-Rafał Blechacz (Polska)
7 4 7